fredag 4. september 2009

Skoleee

Ja, da har jeg gått to dager på Sharnbrook Upper School. Jeg tror aldri jeg har vært så sliten!
Kan starte med første dag: Jeg var alene, men kom etterhvert i snakk med en fyr som het Zac, som introduserte meg til en del andre. En slags svær vennegjeng med både gutter og jenter. Lucky for meg da :) Så har blitt kjent med en del. Litt kjent hvertfall. Den jeg har blitt mest kjent med er en fyr som heter George, jeg er i 3 klasser med han. Psychology, Economics og P.E. Så på "bli kjent med folk siden" er alt helt ok.

Første dag gjorde vi nesten ikke en dritt, vi hadde noe som heter tutorial en stund. Det er en klasse med folk i forskjellige aldre fra samme hus (ja det er forskjellige hus som i Harry Potter :P Husker ikke helt hva mitt hus heter! Men det er bare lagd for å motivere til å få bedre karakterer, så det betyr ikke noe egentlig) som har en slags klassens time med en form for kontaktlærere. Greit nok, vi bare snakket om målene våres osv. Etter det hadde vi Assembly, som sånn ca er en samling for hele skolen, hvor rektor og noen lærere osv snakker om random boring stuff. Etter det hadde jeg min første ordentlige time: Economics. Mr. Gerrard er den eneste læreren jeg husker navnet på, siden han heter Stevie Gerrard eller no (For de som ikke skjønner; STEVEN GERRARD, LIVERPOOL) og han er jævlig kul.

I dag har jeg hatt full dag med World Development, Psychology, Economics og P.E. Engelsk er det eneste faget jeg ikke har hatt ennå. Dette er min vurdering av faget hittil:

World development: Greit nok. Litt kjedelig, men er ganske lett. Vi har om needs VS. wants osv. Litt tørt hittil. Ikke så stress.

Psychology: Trolig mitt nye favorittfag! Kjempeinterresant førstetime hvor vi lærte om forskjellige grupper psykologer og deres "tro". Læreren er også kjempesnill virker det som! Blir sikkert vanskelig etterhvert..

Economics: Det vanskeligste hittil (Har på følelsen av at English Language blir 1000 ganger værre, for alle jeg snakker med blir sjokkerte når jeg sier jeg skal ha det.)
Economics i seg selv er ikke så ille, men jeg kan ingen av de engelske fagutrykkene og frasene, så jeg henger litt etter. Vi snakket om noe som het Scarsity, og jeg skjønte ikke en dritt av hva Fææn vi snakket om, før jeg ba Mr. Gerrard definere ordet, og han sa det var shortage of resources osv. Altså lite ressurser og ikkefornybare ressurser. Da skjønte jeg plutselig myyyye mer! Aka når jeg lærer utrykkene osv blir det mye bedre.

English Language: Ikke hatt ennå :)

P.E: Dritt! Masse teori, og den teorien bygger på noe de andre har holdt på med i 2-3 år. AkA jeg må ta igjen alt det. Kommer til å vurdere å droppe det faget, siden jeg ikke har noe bruk for det. Pluss at det er ufattelig uinterresant! (SLAPP av, jeg får trent uansett, jeg skal hooke meg opp på en gym og bole litt ;) )

Okei, da vet dere det...
Noe som er litt lættis er at alle som er i året under oss og nedover bruker uniform. Skikkelig uvant, men litt stilig også!

Men litt mer negativt: har ikke akkurat hatt the time of my life de første to skoledagene, mye pga at det er 100 prosent kjør hele tiden. Altså, at det ikke er mulig å få 5 min med stillhet osv. Det er så mange elever og alt er kaos. Stressende. Får ikke en gang slappet av i lunsjen. Det er 3049 desibel i ørene hele tiden.. Timene er ikke så ille, de er jo vanskelige obviously, men ikke værre enn jeg hadde trodd. Så det blir nok mye bedre etter ett par uker, forhåpentligvis! :)

Må bare si en ting til, Klasserommene minner meg om Alværn ungdomsskole! :P Og det er så sykt uvant å si Mrs, og Miss og Mr, og Sir osv hele tiden. Og å bruke etternavnet til læreren. Begynner å få taket på det nå da, selv om jeg ikke husker noen andre navn enn Mr Gerrard sitt! :P

Btw, i morgen kommer mobilen min tror jeg :) :)

Og, jeg savner alle kjempemasse nå <3


Dette er en av 10 000 bygninger skolen er bygd opp av. Var det beste bildet jeg fant på nettet.

Jesper

9 kommentarer:

  1. off, du får jo meg nesten til grue meg til skolen!:P

    neida, men høres jo egentlig bra ut det der da vince;D.. må vel bare komme litt inn i det x x
    Spesielt det med psykology, for det skal jeg å ta!
    Loves val <3

    SvarSlett
  2. haha ikke gru deg for mye da!

    hehe ja :)

    Lykke til, du trenger det <3

    SvarSlett
  3. skolen blir bra etterhvert vetdu jesper, må bare venne deg til det:):)

    SvarSlett
  4. Go Jashpah:D Jeg gruer meg til aa begynne paa skolen ass:S Men vi kommer oss gjennom vanskelighetene!:) Hihi Klem

    SvarSlett
  5. Oo, jeg skal også he economics! Lærerne jeg snakket med sa at det ble regnet for å være et av de vanskeligste fagene... :P Men du kommer deg nok inn i alt etterhvert:D<3

    SvarSlett
  6. Ja jeg håper det ass! :) Vi klarer det nok!
    <3

    SvarSlett
  7. å nå la jeg inn en kommentar i sta som ikke har kommet opp å det var litt irr..
    meen som de andre sa så kommer du inn i det etterhvert ;P
    også kommer tredje her bli chill for dere som har strevd sånn, å stress for oss siden det er tredje, så da har du noe å se fram imot når skulen er ille ;P

    SvarSlett
  8. haha jeg vet ass :) 3 blir syyykt chill !! :D

    SvarSlett