torsdag 23. april 2009

Resten av Islandsturen (Litt seint)



Resten av Islandsturen kan jeg fortelle om veldig fort! Vi var og badet i en varm kilde på et sted som het Myvatn. Det var noe av det rareste jeg har opplevd ass! Da jeg kom ut av garderoben i bare badebukse holdte jeg på å dø. Det var snøstorm, og som dere sikkert skjønner er det jævlig kaldt! I hvertfall, jeg løp alt jeg kunne ned til vannet og kasta meg utti. Da holdte jeg på å brenne opp, det var jo rett fra -10 grader til 60-70 plussgrader på 1 sekund :P Men, det var sykt digg å være der når jeg først hadde vendt meg til varmen, og når jeg gikk opp igjen sto jeg i baris i snøstorm uten å fryse :P Sykt rart :)

Vi var også på "Dick Museum", noe som bare var sykt. Det var masse avskårne dyrekuker som var plassert i glassmontere med en slags væske inni. Faen meg kvalmt ass.. Spesielt når det lukta urinal ganger 10 der. Mer er det vel ikke å si om det :P

Jeg glemte noe.. Før Dick museum var vi på hvalmuseum, som egentlig var ganske interresant. Resten av den dagen var bare lok :P

Siste kvelden i Akureyri var vi i skøytehallen og sto på skøyter, og det var jo ganske gøy. Lenge siden jeg har stått..

Nest siste dag på Island dro vi norske tilbake til Reykjavik. Flyturen var 10 ganger værre enn på vei til, og jeg trodde helt ærlig at jeg skulle dø! Stian prøvde seg med denne kommentaren: "Jesper, jeg vet ikke om det hjelper deg, men jeg er også jævlig nærvøs!". Hehe.. Når vi kom fram dro vi til et hotell, og det var skikkelig digg at vi fikk hvert vårt rom, så vi kunne slappe av ordentlig :) Vi dro og spiste biff, og trasket litt rundt i Reykjavik sentrum før vi dro tilbake på hotellet og chillan :P Dagen etter dro vi hjem og kom rett hjem til påskeferie, DIGG! :D

Ps. Siden det er blitt en stund siden jeg kom hjem har jeg ikke tatt med så mange detaljer, jeg husker jo ikke det :P Men har tatt med det viktigste og morsomste vi gjorde :)

Jesper

4 kommentarer:

  1. Det hørtes skikkelig bra ut! Nå angrer jeg bittelitt på at jeg ikke søkte. Søren ta. Men uansett, skulle gitt mye for å se deg (og Stian for den saks skyld) på den flyturen! Heheheh... Og jeg føler med deg. Tipper du hadde omtrent samme grad av dødsangst som meg på bratte fjellveier brede nok til én bil med busser dundrende i 70 km/t motsatt vei. Vi telte 8 ulykker på en halvtime. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å dø. Ja, så vet du det :)

    SvarSlett
  2. Hahah ja dødsangst er vel det rette ordet :P Hvor var det? India ? :)

    SvarSlett
  3. Huff da Jesper :( kan tenke meg at kommentaren fra Stian hjalp veldig :p hehe

    SvarSlett